.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبر جدید از پالایشگاه مازندران

پالایشگاه مازندران اگرچه فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذشت، ولی اخبار جدید حکایت از جمع ‌شدن دفتر و دستک شرکت نفت طبرستان و ورود دوباره شرکت نفت باباجان به این عرصه اشتغالزایی و تولید زیربنایی دارد.

خبرگزاری فارس: خبر جدید از پالایشگاه مازندران / سمنان آماده‌تر از مازندران

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، احداث پالایشگاه نفت در مازندران خبری بود که در نیمه دوم سال 86 در سفر اول رئیس جمهور به مازندران داده شد و بعد از آن پیگیری روند اجرایی شدن این مصوبه، سئوال خبرنگاران فارس در مازندران از هر مسئول این طرح شده بود.

در سال 1386 شرکت نفت باباجان متولی احداث پالایشگاه در منطقه چهاردانگه ساری شد و با افتتاح دفتر کار شرکت نفت پالایشگاه در بهمن‌ ماه 87 در ساری که با حضور مسئولان ارشد استان انجام شد، زمان و وعده را برای تحقق این پالایشگاه نزدیک می‌کرد اما .....

در 14 شهریور 89 نیز با اعلام مجری دیگری برای راه‌اندازی پالایشگاه و آورده 300 میلیون دلاری، احداث این پالایشگاه وارد مرحله جدیدی شده بود.

با وجود فراز و نشیب‌های مختلف، عملیات اجرایی پالایشگاه نفت ساری توسط شرکت پالایشگاه نفت طبرستان در سفر سوم هیئت دولت آغاز شد به طوریکه وزیر کشور خود را به مراسم کلنگ‌زنی رساند. 

علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده وقت مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفته بود احداث پالایشگاه نفت در منطقه کیاسر بدون مشکل زیست‌محیطی است و در تا‌مین مواد اولیه این واحد با کشورهای همسایه و قزاقستان تبادل خواهیم داشت.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه تحریم‌های انجام شده هیچگونه خللی در پیشرفت پالایشگاه به وجود نمی‌آورد، تصریح کرد: این پالایشگاه با تکنولوژی‌های مدرن که در داخل کشور تامین می‌شود شروع به کار خواهد کرد.

یوسف‌نژاد برآورد ریالی پالایشگاه را 100 میلیارد تومان عنوان کرده بود. 

چهاردانگه ساری قطب صنعتی و نفتی کشور می‌شود

 

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت طبرستان نیز که الان گفته می‌شود شرکت این فرد در ساری جمع‌ شده است، با اعلام آغاز احداث اجرای پالایشگاه نفت ساری در آینده نزدیک گفت: چهاردانگه ساری در آینده نزدیک قطب صنعتی و نفتی کشور می‌شود.

کیوان قلی‌زاده با اعلام اینکه مجوز احداث این پالایشگاه در 15 اسفند سال 88 صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای احداث این پالایشگاه از مشاوره نفتی که معتمد وزارت نفت نیز بود استفاده شده است.

استفاده از مشاور خارجی برای احداث پالایشگاه در مدتی کمتر از شش ماه، سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری در بخش پشتکوی ساری برای احداث پالایشگاه، اعلام مجوز سرمایه‌گذاری با امضای وزیر اقتصاد، تجهیز کارگاه برای احداث پالایشگاه در منطقه چهاردانگه ساری، اشتغالزایی 7 هزار و 500 نفری به صورت مستقیم و 22 هزار نفری به صورت غیرمستقیم، اعلام نیاز 500 هکتاری زمین و ..... از مواردی بود که برای اجرایی شدن پالایشگاه عنوان شده بود....

اعلام فعالیت دوباره شرکت نفت باباجان

 

فرماندار ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: فعالیت دوباره شرکت نفت باباجان که از ابتدا متقاضی را‌ةاندازی پالایشگاه نفت در مازندران بود، باید بررسی شود.

سیدعباس حسینی‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر فعالیت دوباره احداث پالایشگاه در منطقه چهاردانگه ساری گفت: شرکت نفت طبرستان به دلیل نداشتن سرمایه لازم نتوانست مجوزهای احداث را کسب کند و خلع ید شد.

وی درباره فعالیت دوباره شرکت نفت باباجان تاکید کرد: تاکنون جلسه‌ای مبنی بر آغاز فعالیت این شرکت تشکیل نشد.

فرماندار ساری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت 500 میلیون تومان وام به شرکت نفت طبرستان به صورت بلاعوض گفت: اطلاعی در این مورد ندارم.

این مسئول درباره انتقال ساخت پالایشگاه از مازندران به استان سمنان در منطقه مرزی اجیردشت در محدوده جغرافیایی استان سمنان تاکید کرد: انتقال پالایشگاه صحیح نیست.

وی اضافه کرد: شرکت نفت باباجان زمینی را در منطقه اجیردشت از منابع طبیعی دریافت کرد و برای واگذاری این زمین به دولت باید مراحل قانونی خاصی طی شود.

فرماندار ساری درباره پرداخت بدهی‌های شرکت نفت باباجان به کارگران و فعالانی که طی مدت برای پویای این شرکت فعال می‌کردند، گفت: پرداخت بدهی حق طبیعی است و این شرکت برای فعالیت بعدی نیاز به پرداخت بدهی‌هایش دارد.

یک نامه و تامل

به گزارش فارس، در نامه‌ای که در 27 خرداد 89 از سوی تعدادی از نمایندگان مازندران در مجلس به معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت نوشته شده است و نسخه‌ای از آن در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران موجود است، از مقام‌های وزارت نفت خواسته شد با توجه به اهمیت احداث پالایشگاه نفت در مازندران بر اساس مصوبه هیئت وزیران در منطقه کیاسر نسبت به صدور مجوز احداث پالایشگاه نفت باباجان به ظرفیت 240 هزار بشکه در روز اقدام مساعد انجام شود.

این نامه به امضای 7 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم رسیده بود.

نکته جالب اینکه دو تن از نمایندگان ساری و میاندرود در مجلس(یوسف‌نژاد و شجاعی) این نامه را امضا نکرده بودند. این وضعیت از دو حال خارج نیست، یا اینکه این نامه به رویت نمایندگان ساری نرسید و یا حاضر به امضای این نامه نشدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دودانگه ساری 6 آبان 1391
انشالله به نتیجه برسد وبه دست اند از نیفتد.وازمازندران نپرد.دودانگه ساری
محمد 7 آبان 1391
به زودی طرح پالایشگاه در بهشهر را به فراموشی سپردید با اینکه اقدامات اولیه آن صورت پذیرفت اما برخی مغرضان که نمی خواهند بهشهر پیشرفت کند با کارشکنی های مداوم و ایرادات محیط زیستی و دیگر موارد مانع از ساخت این پالایشگاه در بهشهر می شوند بی عرضگی نماینده شهرستان بهشهر هم بی تاثیر نمی باشد هر روز ایراد و بهانه های جدید برای ساخت پالایشگاه در بهشهر اوردند ما که از همان روز اول می دانستیم که با وجود ابر شهرهایی مانند ساری بابل و آمل اجازه جولان دادن به شهرهای ضعیفی مثل بهشهر داده نمی شود بهشهر در همه مثائل استان مظلوم واقع می شود چشم دیدن ساخت پالایشگاه در بهشهر را نداشتید چطور می خواهید جواب این مردم را بدهید
یاسر 7 آبان 1391
باز هم بازی های سیاسی اقایان مسئولین مازندرانی چرا به کسی که می خواهد در مازندران این همه اشتغال زائی کند کمک نمی کنید این آقای رضازاده مدیر عامل شرکت نفت باباجان از 12 سال قبل با آن همه سعی و تلاش بی پایان که اگر سرگذشت کارها و تلاش های او را هر کس بخواند به گریه می افتید چرا کمک نمیکنید که این پالایشگاه افتتاح بشود واقبت به خیر کمک کنید دست به دست هم بدهیدتا این کار صورت پذیرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.